Hey,
Sinds 2 maand heb ik last aan men schouder, wat denk ik komt door een slechte barbell bench press oefening.
Ik heb de stickies gelezen en daaruit kan ik afleiden dat het ligt aan al die spiertjes daar. Ik heb ook niet de beste houding voor men bureau en zit er wel redelijk wat aan.
Maar wat me doet twijfelen, ik train al 2 en een half jaar, op dezelfde manier en op veel momenten zwaarder dan nu( door universiteitsleven en examens). Ook de pijn komt altijd terug onder men delts, tussen men front en lateral delt. Toen ik afbeelding opzocht over de anatomie van de schouder is dit een plek waar een pees komt. De dokter zei dat het waarschijnlijk is dat de holte van de pees te klein is geworden en dat ik enkel kan rusten. Volgens de stickies hoor ik oefeningen te doen om men spieren te versterken.
Ook! In het dagelijks leven heb ik echt geen last van men schouder, dit is pas bij bepaalde oefeningen in de fitness. Dumbell bench press ging wel! flyes helemaal niet.
Heeft hier iemand ervaring mee? of extra info nodig?
Zou ik best rusten( wat ik al een anderhalve maand heb gedaan, bij bepaalde oefeningne voel ik het nog) of versterkende oefeningen doen?
Alvast dank, en sorry als ik dingen over het hoofd heb gezien!:)
Sinds 2 maand heb ik last aan men schouder, wat denk ik komt door een slechte barbell bench press oefening.
Ik heb de stickies gelezen en daaruit kan ik afleiden dat het ligt aan al die spiertjes daar. Ik heb ook niet de beste houding voor men bureau en zit er wel redelijk wat aan.
Maar wat me doet twijfelen, ik train al 2 en een half jaar, op dezelfde manier en op veel momenten zwaarder dan nu( door universiteitsleven en examens). Ook de pijn komt altijd terug onder men delts, tussen men front en lateral delt. Toen ik afbeelding opzocht over de anatomie van de schouder is dit een plek waar een pees komt. De dokter zei dat het waarschijnlijk is dat de holte van de pees te klein is geworden en dat ik enkel kan rusten. Volgens de stickies hoor ik oefeningen te doen om men spieren te versterken.
Ook! In het dagelijks leven heb ik echt geen last van men schouder, dit is pas bij bepaalde oefeningen in de fitness. Dumbell bench press ging wel! flyes helemaal niet.
Heeft hier iemand ervaring mee? of extra info nodig?
Zou ik best rusten( wat ik al een anderhalve maand heb gedaan, bij bepaalde oefeningne voel ik het nog) of versterkende oefeningen doen?
Alvast dank, en sorry als ik dingen over het hoofd heb gezien!:)
Schouder last, pees of niet?
0 commentaires:
Enregistrer un commentaire