Goedendag,
Voordat ik hier mijn voedingsschema postte heb ik eerst de stickies doorgelezen maar ik kreeg niet echt antwoord op mn vraag dus bij deze mijn voedingsschema en stats:
Ik ben een man, 24 jaar, 1.87m lang en weeg 82 kg. Graag wil ik vet verbranden en drogere spiermassa krijgen en daarvoor heb ik het volgende voedingsschema (dit volg ik sinds anderhalve week):
Eerste maaltijd: ik sport meestal 's ochtends omdat ik werk in de avond dus als ik wakker word 1 banaan en 1 scoop pre-workout shake (shatter) (met een multivitamine pil en een vitamine b12 pil) en ga dan meteen sporten.
Na de workout: 1 snee witbrood met jam (ik heb me laten vertellen dat de suikers ervoor zorgen dat je spierdefinitie beter zichtbaar is) en een shake (met water) met 2 scoops eiwitpoeder (isolaat perfection) en 2 scoops brinta.
Derde maaltijd: omelet van 5 eieren (alleen het eiwit) (gebakken in olijfolie)
Vierde maaltijd: 1 scoop eiwitpoeder (met water) en een appel
Vijfde maaltijd: 150g koolhydraten (volkoren pasta, zilvervliesrijst of basmatirijst), 500g tofu (ik ben vegetariër en eet ook geen vis, in tofu zit 13g eiwit per 100g) en 400g groente. -> deze maaltijd doe ik het liefst laat op de dag omdat ik werk in de avond en dus de energie goed kan gebruiken (maaltijd is gebakken in olijfolie).
Zesde maaltijd: voor het slapen nog 1 scoop eiwitpoeder met water.
Voor de rest eet ik een appel, perzik of een handje ongezouten cashewnoten als ik tussendoor nog trek heb. Ik drink minimaal 2 liter water en soms een kop groene thee.
Ik probeer per dag ongeveer 190g eiwit binnen te krijgen (iets meer dan het dubbele van mijn lichaamsgewicht) en heb 1 keer per week een cheatdag.
Nu heb ik naar aanleiding hiervan 2 vragen: 1. Ben ik goed op weg om droge spiermassa te maken? en 2. Ik merk dat ik de hele dag door vaak nog trek krijg, is dit omdat ik voedingsstoffen tekort kom of moet mijn lichaam nog even wennen aan het feit dat het minder koolhydraten binnenkrijgt (voorheen at ik bijvoorbeeld tussendoor nog 2 volkoren sneetjes brood met pindakaas en banaan wat behoorlijk veel koolhydraten geeft). Ik hoop dat jullie me kunnen helpen! Grts
Voordat ik hier mijn voedingsschema postte heb ik eerst de stickies doorgelezen maar ik kreeg niet echt antwoord op mn vraag dus bij deze mijn voedingsschema en stats:
Ik ben een man, 24 jaar, 1.87m lang en weeg 82 kg. Graag wil ik vet verbranden en drogere spiermassa krijgen en daarvoor heb ik het volgende voedingsschema (dit volg ik sinds anderhalve week):
Eerste maaltijd: ik sport meestal 's ochtends omdat ik werk in de avond dus als ik wakker word 1 banaan en 1 scoop pre-workout shake (shatter) (met een multivitamine pil en een vitamine b12 pil) en ga dan meteen sporten.
Na de workout: 1 snee witbrood met jam (ik heb me laten vertellen dat de suikers ervoor zorgen dat je spierdefinitie beter zichtbaar is) en een shake (met water) met 2 scoops eiwitpoeder (isolaat perfection) en 2 scoops brinta.
Derde maaltijd: omelet van 5 eieren (alleen het eiwit) (gebakken in olijfolie)
Vierde maaltijd: 1 scoop eiwitpoeder (met water) en een appel
Vijfde maaltijd: 150g koolhydraten (volkoren pasta, zilvervliesrijst of basmatirijst), 500g tofu (ik ben vegetariër en eet ook geen vis, in tofu zit 13g eiwit per 100g) en 400g groente. -> deze maaltijd doe ik het liefst laat op de dag omdat ik werk in de avond en dus de energie goed kan gebruiken (maaltijd is gebakken in olijfolie).
Zesde maaltijd: voor het slapen nog 1 scoop eiwitpoeder met water.
Voor de rest eet ik een appel, perzik of een handje ongezouten cashewnoten als ik tussendoor nog trek heb. Ik drink minimaal 2 liter water en soms een kop groene thee.
Ik probeer per dag ongeveer 190g eiwit binnen te krijgen (iets meer dan het dubbele van mijn lichaamsgewicht) en heb 1 keer per week een cheatdag.
Nu heb ik naar aanleiding hiervan 2 vragen: 1. Ben ik goed op weg om droge spiermassa te maken? en 2. Ik merk dat ik de hele dag door vaak nog trek krijg, is dit omdat ik voedingsstoffen tekort kom of moet mijn lichaam nog even wennen aan het feit dat het minder koolhydraten binnenkrijgt (voorheen at ik bijvoorbeeld tussendoor nog 2 volkoren sneetjes brood met pindakaas en banaan wat behoorlijk veel koolhydraten geeft). Ik hoop dat jullie me kunnen helpen! Grts
Voedingsschema tips
0 commentaires:
Enregistrer un commentaire