Beste allemaal,
Ik ben al een tijdje bezig met het omlaag krijgen van mijn vetpercentage. Inmiddels zit ik op een punt dat ik 1800 kcal op een dag eet en mijn gewichtsverlies al enige tijd is gestagneerd. Naast lichaamsgewicht houd ik ook met een meetlint wat omtrekken bij om te zien of er iets gebeurt.
Aangezien ik een man ben van 29 en 1800 kcal per dag me eigenlijk al klinkt als 'eten voor een zieke kip' vraag ik me af of ik niet gewoon al een te lange tijd te weinig eet. Nu lees ik op internet wel allerlei artikeltjes over dat je metabolisme 'enorm vertraagt' als je te lang te weinig eet, maar deze artikeltjes worden op andere sites weer afgedaan als mythes.
Even ter verduidelijking:
Ik eet 1800 kcal omdat mijn TDEE op +/- 2400 kcal per dag ligt (op basis van verschillende equations). Dit op basis van 4 keer per week sporten (gemiddeld 400 kcal per training en alle overige activiteiten).
Mijn calorieën track ik met een zelfgemaakt appje en op basis van alle data uit de tijd dat ik wel afviel, en de data van de tijd waarin mijn gewicht is gestagneerd, heb ik terug gerekend dat ik ongeveer een foutmarge van een X percentage heb bij het invoeren. Deze heb ik dan ook meegenomen in het berekenen van mijn dagelijkse inname.
Mijn huidige stats zie je hier links staan.
Wat ik nu eigenlijk wil gaan proberen is de komende tijd om de 7-10 dagen mijn inname wat te verhogen met 100-150 kcal om te zien wat mijn gewicht gaat doen. Alleen omdat het allemaal zoveel tijd kost om überhaupt ergens te komen, vroeg ik mij af of jullie tips hebben, voor ik straks weer terug bij af ben :-).
Is er iemand die ervaring heeft met een soortgelijke situatie en/of wat zouden jullie mij adviseren? Meer eten? Nóg minder eten?
Qua voeding probeer ik in ieder geval minimaal mijn dagelijkse target aan eiwitten (+/- 140 gram) te halen en de rest 'doe ik maar wat' tot 1800 kcal. Misschien niet per sé een heel goede aanpak, maar aan het einde van de rit lijkt mij kcal in tegen kcal uit alles bepalend wat gewichtsverlies betreft.
Hartelijk dank in ieder geval, mocht je de moeite genomen hebben alles te lezen en te willen reageren! :)
Ik ben al een tijdje bezig met het omlaag krijgen van mijn vetpercentage. Inmiddels zit ik op een punt dat ik 1800 kcal op een dag eet en mijn gewichtsverlies al enige tijd is gestagneerd. Naast lichaamsgewicht houd ik ook met een meetlint wat omtrekken bij om te zien of er iets gebeurt.
Aangezien ik een man ben van 29 en 1800 kcal per dag me eigenlijk al klinkt als 'eten voor een zieke kip' vraag ik me af of ik niet gewoon al een te lange tijd te weinig eet. Nu lees ik op internet wel allerlei artikeltjes over dat je metabolisme 'enorm vertraagt' als je te lang te weinig eet, maar deze artikeltjes worden op andere sites weer afgedaan als mythes.
Even ter verduidelijking:
Ik eet 1800 kcal omdat mijn TDEE op +/- 2400 kcal per dag ligt (op basis van verschillende equations). Dit op basis van 4 keer per week sporten (gemiddeld 400 kcal per training en alle overige activiteiten).
Mijn calorieën track ik met een zelfgemaakt appje en op basis van alle data uit de tijd dat ik wel afviel, en de data van de tijd waarin mijn gewicht is gestagneerd, heb ik terug gerekend dat ik ongeveer een foutmarge van een X percentage heb bij het invoeren. Deze heb ik dan ook meegenomen in het berekenen van mijn dagelijkse inname.
Mijn huidige stats zie je hier links staan.
Wat ik nu eigenlijk wil gaan proberen is de komende tijd om de 7-10 dagen mijn inname wat te verhogen met 100-150 kcal om te zien wat mijn gewicht gaat doen. Alleen omdat het allemaal zoveel tijd kost om überhaupt ergens te komen, vroeg ik mij af of jullie tips hebben, voor ik straks weer terug bij af ben :-).
Is er iemand die ervaring heeft met een soortgelijke situatie en/of wat zouden jullie mij adviseren? Meer eten? Nóg minder eten?
Qua voeding probeer ik in ieder geval minimaal mijn dagelijkse target aan eiwitten (+/- 140 gram) te halen en de rest 'doe ik maar wat' tot 1800 kcal. Misschien niet per sé een heel goede aanpak, maar aan het einde van de rit lijkt mij kcal in tegen kcal uit alles bepalend wat gewichtsverlies betreft.
Hartelijk dank in ieder geval, mocht je de moeite genomen hebben alles te lezen en te willen reageren! :)
Kcal laag maar geen gewichtsverlies. Misschien te laag?
0 commentaires:
Enregistrer un commentaire