Wat heb je liever, volle haardos of volle baard?

samedi 13 juin 2015

Het is met wel eens vaker opgevallen dat veel mannen met baarden een minder volle tot totaal hopeloze haardos hebben. Dit uit zich dan vooral zo rond de leeftijdsgrens van 30 jaar. Ik dacht eerst, het is een stukje compensatie. Voor een man staat kaal worden vaak op een 2e plek qua totale kutheid na impotent worden, gevolgd door de kleine penis. En als je kaal wordt kan je hopelijk altijd nog terug vallen op de baard. Een kale man met baard is immers ook een prima plaatje. Maar de meeste kale mannen hebben toch wel de fases doorlopen van:

- Fuck! Zat mijn haargrens voorheen niet veel lager?
- Observatie in de spiegel die lijdt tot paniek.
- Vergelijking met oude foto's; waar zat mijn haargrens toen.
- Obsessief monitoren of het verval zich door zet. Veelal met paniekgevoelens.
- Een periode van neerslachtigheid.
- Langer laten groeien om het nog wat te laten lijken?
- Twijfel of je die lok op je achterhoofd over je gehele scalpel gaat krullen met wax.
- Acceptatie.
- Tondeuse er overheen.
- Tijd voor een baard als je die niet al had.

Als je het aan de mannen met baarden vraagt zullen zij er anders over denken. Zij zien hun baard veelal als het equivalent van een genotsknots van 25 cm en schromen zich ook niet dat de wereld te laten weten. Getuigen alle facebook posts over hoe alpha je bent met baard en het do you even beard topic.

Natuurlijk zijn er de mannen met de volle baard én schedel bedekt met haar. Maar dit is toch vaak uitzondering. Tja en dan heb je de mannen die kaal zijn én geen baardgroei hebben. Het totale blote billen gezicht.

Nu google ik even en kwam ik het volgende tegen. Blijkbaar is er daadwerkelijk een wetenschappelijk verband tussen het kinhaar en hoofdhaar:

http://ift.tt/1GEww2T

Nu vraag ik mij af, als jullie de ultieme keuze krijgen tussen een perfect volgroeide episch volle baard, of een volle haardos, waar ga je dan voor? En verder, in welke catagorie val je.

Let wel, de keuzes zijn zwartwit en probeer het ook zo in te vullen. Veel mensen denken dat ze een degelijke baard hebben, maar ik doel wel op echt een goede haardichtheid op het gehele oppervlak van je kin die op een lengte van <1 cm je hele kin bedekt. Kies dus niet direct voor de laatste keuze (ja die is erg aantrekkelijk) want die is imo vrij uitzonderlijk.

Ik heb zelf ook een aardige baardgroei en als ik het wat langer laat groeien zal het vast prima zijn. Maar ik weet wel dat ik niet écht een baardman ben.


Wat heb je liever, volle haardos of volle baard?

0 commentaires:

Enregistrer un commentaire

 

Lorem

Ipsum

Dolor