Drie jaar geleden een blessure opgelopen in mijn schouder, waardoor (sub)luxaties dreigen dan wel voorkomen bij veel bovenhandse activiteiten. Afgelopen lente begonnen met volleyballen, maar ook daar ging het niet soepel... Ik was er klaar mee, dus naar de orthopeed voor o.a. een MRI, de beste meneer vertelt me dat een operatie nodig is met een herstel van 6 maanden.
Anderhalf jaar geleden begonnen met krachttraining, en met de beperkingen die ik had toch mooie gains gemaakt (van 60kg naar 72kg). Maar oefeningen als 'Skullcrushers, Power Cleans, Millitary Press, Lat Pulley waren onmogelijk om te doen, en zelfs benchen ben ik mee gestopt uit angst voor een subluxatie met 50+kg boven je gezicht.
Nu de vraag wat te doen:
Hoewel ik mooie gains heb gemaakt, is mijn fysiek nog verre van imposant. De verwachtingen is uiteraard dat ik een gigantische terugval ga krijgen, daar waar ik de eerste 3/4 maanden nog niet eens een dumbell mag aanraken en de eerste maand 24/7 in een sling zit. Hoe kan ik het proces van terugval het beste aanpakken, en heeft het überhaupt wel nut?
Wat te doen?
- Blijven eten op onderhoud of (clean) bulken?
- Eiwit inname verder omhoog gooien?
- Evt. andere methodes die het proberen waard zijn?
- Zijn leg days de moeite waard, en zo ja welke oefeningen dan. De schouder heeft een stabiliserende/assisterende functie bij veel leg oefeningen; squats, lunges, DL, calf raises, smith machine; je gebruikt hem. Zelfs in de apparaten voor de hammies en quads zet je spanning op je schouders.
Ik heb een fijn abonnement bij de gym (58 p/m), met alle voorzieningen die je kunt wensen wat betreft kracht, cardio en wellness). Zou ik er verstandig aan doen dit tijdelijk stop te zetten (leg days vraagstuk)? Dit vraag ik me voornamelijk af omdat ik schat €500 aan fysio kwijt te zijn, wat ik relatief compenseer als ik 4 maanden de fitness stop zet (240e).
Wellicht een onduidelijke warboel hierboven, maar ben benieuwd naar evt. precedenten, tips dan wel adviezen hoe jullie het zouden aanpakken. Thanks!
Anderhalf jaar geleden begonnen met krachttraining, en met de beperkingen die ik had toch mooie gains gemaakt (van 60kg naar 72kg). Maar oefeningen als 'Skullcrushers, Power Cleans, Millitary Press, Lat Pulley waren onmogelijk om te doen, en zelfs benchen ben ik mee gestopt uit angst voor een subluxatie met 50+kg boven je gezicht.
Nu de vraag wat te doen:
Hoewel ik mooie gains heb gemaakt, is mijn fysiek nog verre van imposant. De verwachtingen is uiteraard dat ik een gigantische terugval ga krijgen, daar waar ik de eerste 3/4 maanden nog niet eens een dumbell mag aanraken en de eerste maand 24/7 in een sling zit. Hoe kan ik het proces van terugval het beste aanpakken, en heeft het überhaupt wel nut?
Wat te doen?
- Blijven eten op onderhoud of (clean) bulken?
- Eiwit inname verder omhoog gooien?
- Evt. andere methodes die het proberen waard zijn?
- Zijn leg days de moeite waard, en zo ja welke oefeningen dan. De schouder heeft een stabiliserende/assisterende functie bij veel leg oefeningen; squats, lunges, DL, calf raises, smith machine; je gebruikt hem. Zelfs in de apparaten voor de hammies en quads zet je spanning op je schouders.
Ik heb een fijn abonnement bij de gym (58 p/m), met alle voorzieningen die je kunt wensen wat betreft kracht, cardio en wellness). Zou ik er verstandig aan doen dit tijdelijk stop te zetten (leg days vraagstuk)? Dit vraag ik me voornamelijk af omdat ik schat €500 aan fysio kwijt te zijn, wat ik relatief compenseer als ik 4 maanden de fitness stop zet (240e).
Wellicht een onduidelijke warboel hierboven, maar ben benieuwd naar evt. precedenten, tips dan wel adviezen hoe jullie het zouden aanpakken. Thanks!
Labrum fixatie (6 maanden out). Plan van aanpak?
0 commentaires:
Enregistrer un commentaire